Monday, April 25, 2016

Multitasking dan Cara Mom Lakukan

Multitasking  dan Cara Mom Lakukan

Teks : hayatiabdmohid






‘Moms’, mengambil banyak tugas pada diri kita sendiri. Kebanyakan ibu-ibu mengambil begitu banyak yang mereka tidak boleh mengendalikan ia tiada lagi. Mengapa ibu seperti itu?

Perkara ‘Moms’ Lakukan Seharian

Moms memilih untuk bekerja keras dan melakukan banyak perkara yang berbeza pada masa yang sama. Mereka menyediakan sarapan untuk anak-anak mereka.
Mereka bangun pada awal pagi, sehingga mereka dapat membantu atau mengejar mereka untuk bersedia, dan sampai ke sekolah tepat pada masanya.
Mereka memastikan anak-anak mempunyai segala yang mereka perlukan di sekolah. Selain memastikan anak-anak mereka makan makan tengah hari yang betul, ibu-ibu menjaga pensel, beg galas, pakaian gimnasium, wang makan tengah hari dan lain-lain dan lain-lain
Apa-apa yang ibu-ibu perlu akan menjaga ...
Mereka merancang dan membeli barang keperluan setiap hari, setiap minggu.
Mereka melakukan memasak, pembersihan, mereka bekerja dan mereka memandu anak-anak untuk aktiviti mereka. Dan mereka memeriksa anak-anak mereka jika mereka (benar-benar) melakukan kerja rumah mereka.
Adakah saya menyebut segala-galanya? Mungkin tidak.
Banyakkan… bagaimanapun, ibu-ibu bagaikan kalendar berjalan. Atau lebih baik 'berjalan' kalendar. Saya tidak lupa untuk bercakap mengenai lelaki tetapi ianya berkaitan dengan wanita dan ibu, sebab  ianya untuk diri saya sendiri.hihiii


Moms  akan lakukan dengan  sendiri tanpa menyusahkan orang lain

Moms segala-galanya, sesungguhnya mereka biasanya ingin untuk melakukannya dengan betul, tiada ruang untuk kesilapan. Mereka memukul diri mereka terbalik kepala jika mereka membuat kesilapan, jika mereka sedikit malas untuk melakukannya atau apabila mereka tidak mendapat sekitar untuk melakukannya kerana mereka sudah terlalu sibuk.

Moms sentiasa mencari cara-cara untuk menghadapi dan banyak kali .., mereka tidak boleh menguruskan tiada lagi. Ia menyebabkan tekanan kepada mereka tetapi mereka tidak tahu apa-apa yang lebih baik. Saya rasa moms mungkin tidak mempunyai contoh yang tepat dalam mereka sekitar kepada bagaimana ia benar-benar perlu dilakukan atau mungkin mereka tidak mahu melihatnya. ibu dan nenek mereka tidak mempunyai apa-apa yang berbeza. Sekurang-kurangnya itulah pengalaman saya.

Malah, apabila ia adalah masa untuk berehat mereka tidak berbuat demikian. Mereka mungkin duduk tetapi  sementara itu, pemikiran mereka akan mana-mana! "Apa yang kita akan makan untuk makan malam nanti?" Atau "Saya benar-benar perlu memunggah mesin basuh", bla, bla, bla .... Jika anda seorang ibu membaca ini, anda mungkin mengenali perkara yang sama.

Membuat perubahan

Adakah kamu kenal siapa ini?
Atau mungkin anda ada ‘Moms’ tetapi masih mengenalinya?

Jika ya, ini bermakna anda perlu membuat perubahan dalam hidup anda. Anda perlu mencari cara-cara untuk berhenti menjadi sibuk sepanjang masa dan berehat. Rancang masa untuk berehat! Anda benar-benar memerlukannya. Ia adalah lebih baik untuk kesihatan anda. Anda, diri sendiri, meletakkan diri anda terlebih dahulu. Adakah anda perlu pergi ke pendandan rambut, mendapatkan kuku anda dilakukan, memerlukan pakaian, menurunkan berat badan? Lakukannya.

Cipta Pelan tindakan

Untuk membuat perubahan sebenar dalam hidup anda mewujudkan satu pelan tindakan. Rancangan apabila anda akan untuk duduk dan mewujudkan pelan tindakan. Jangan hanya tergesa-gesa itu, yang sebenar.
Apakah impian anda, apakah matlamat anda? Apa benda yang anda mahu capai?
Menulis mereka ke bawah.
Perkara seterusnya yang anda boleh lakukan ialah memberi keutamaan mereka. Mungkin anda boleh mencapai lebih banyak gol pada masa yang sama tetapi berhati-hati ia tidak akan menekankan anda keluar. Kemudian tulis apa yang anda perlu lakukan setiap hari untuk mencapai matlamat anda. Mengambil masa yang cukup untuk setiap aktiviti dan pada masa yang tepat. Pastikan anda tidak perlu tergesa-gesa aktiviti anda semasa melaksanakan mereka. Jadikan ia menyeronokkan.

Lihatlah pelan tindakan anda setiap hari dan mengingatkan diri sendiri mengapa anda melakukan mereka setiap hari. Oleh itu membaca matlamat dan impian anda setiap hari, merancang masa ini sebagai aktiviti juga. Membacanya setiap pagi sebelum memulakan hari anda dan setiap malam sebelum anda tidur. Tutup mata anda .., bayangkan ..., menggambarkan ia ...

Anda akan melihat bahawa selepas beberapa ketika anda mula berasa lebih baik. Anda akan dilonggarkan kerana anda mengambil penjagaan yang lebih baik daripada diri anda dan sementara itu anda mencapai matlamat anda. Yang memberikan banyak sekeping fikiran. Dan jangan lupa untuk memberi ganjaran kepada diri anda, anda wajar mendapat semua itu!




No comments:

Post a Comment