Tuesday, April 5, 2016

Kek Poney Apple Jack Ulangtahun Diyaanah Zhaafirah ke-6

Kek Poney Apple Jack Ulangtahun Kelahiranantakku  Diyaanah Zhaafirah

Teks : hayatiabdmohid


Ku bisikan lagu di telinga anakku "Selamat Hari Jadi...Selamat Hari Jadi Kak...Selamat Hari Jadi Kak Zhaafirah"itu ungkapan sempatku ucapkan.
Tindakbalas yang begitu cepat..kakak terus terjaga dari lamunan mimpinya. Pertanyaan pertama kak sudah 6tahun ke..jadi kak sudah kena buka lampin waktu malam ye..Ia anakku tetapi kita cuba perlahan-lahan kalau kak belum bersedia kita cuba hari Ahad nanti.

Ibu kek kakak Apple Jack macamana sudah siap ke? Dah anakku apa kata kakak siap-siap mandi pakai baju sekolah pakai bedak bagi wangi-wangi baru tengok kek. Kalau kakak tidak nanti hilang bau wangi kek. Baik ibu. Ibu memang rasa terharu melihat reaksi kakak yang begitu baik dan senang dipujuk untuk bangun ke sekolah pada pagi tersebut. Tanda kesyukuran terpancar diwajah seorang ibu melihat di usia 6tahun kakak baru membenarkan ibu menyambut Hari Kelahiranya di Tadika Tilmiz Bestari.

Setelah selesai bersiap-siap memakai baju sekolah

Wah...ibu cantiknya ibu buatkan kakak kek...hari ini kakak takkan malu nak bagi kawan-kawan makan. Ibu jangan lupa bawak sekali makanan ringgan yang kita sudah pek semalam ye...
Ibu yang cupcake FROZEN siapa punya..Untuk kakak juga nanti ibu pesan dengan Cikgu susun tepi kek Apple Jack ye.

Ok ibu jangan lupa tepat jam 9.30am hantar di Tadika ye..

Tiada kata-kata lagi ibu dapat ucapkan. Anak ibu sudah besar. Syukur kepada Allah s.w.t menghadiahkan ku anak syurga ini. Terima Kasih juga pada Suamiku,Anakku Aisyah ,Cikgu Tadika Tilmiz Bestari dan Jiran-jiranku membantu dalam menjayakan sambuan ulangtahun Diyaanah Zhaafirah Binti Mohd Sharif. Kenangan terindah bagi ibu dan kakak.

Diarisurirumahtangga
HayatiAbdMohid





No comments:

Post a Comment