Tuesday, April 12, 2016

Kenangan Yang Tidak Dapat Dilupakan

Kenangan Yang Tidak Dapat Dilupakan


Teks : HayatiAbdMohid

Tarikh 5hb Nov 2015 dahulu
Hari khamis yang begitu indah bg saya.Selalunya malam khamis kita umat islam akan membaca yassin@surah khafi.
Tapi tidak bagi saya,pada hari tersebut saya perlu admitt ward atas kesihatan yang tidak diizinkan olehNya.
Saya dimasukkan di Hospital Pantai Ipoh.Itula kali pertama saya dimasukkan ke hospital swasta yang sering orang katakan mahal sekiranya kita tidak mampu.
Nasib saya baik suami bekerja swasta, jadi kos pembayaran panel yang uruskan.

Diwaktu saya,suami dan anak diwad.."untuk hilangkan rasa sakit saya jadi pemerhati seketika"...
Saya: Abang nape wad bersalin terlalu ramai kaum india dan cina
Abang: Itula abang pun heran selalunya jarang kita tengok mereka nak bersalin tempat mahal.Ia bagi mereka wang yang diperlu digunakan sebaik mungkin.
(Terkenang jawapan dari pekerja tauke kedai tayar .....
Pekerja:Rugila kak kalau kita bersalin diswasta...kos dah mahal kita cuma mahu lahirkan anak aje..hospital manjung pun ok apa...
Sekarang ekonomi teruk kita kena berjimat.wang boleh guna untuk lain..beli susu dan makanan anak..
Saya:Senyum...oo macam itu ye..)
Saya&Abang: berdiam aje tanpa jawapan dari kami berdua sendiri
Esoknya bila saya boleh keluar, difikiran saya hendak bersembang dengan persakit disitu...
Akhirnya saya dapat jawapan yang terhenti diminda saya semalam.Rupanya mereka mengambil insurans untuk langkah awal bila tahu mereka mengandung.
Bila cukup 9bulan yang dikumpulkan boleh digunakan untuk bersalin serta menikmati keselesaan apabila selamat melahirkan anak.
Cerdik mereka membuat perancangan dalam menguruskan kewangan.
Renungan kita bersama:
Jangan menganggap mengambil insurans satu bebanan kerana kena bayar setiap bulan@suku tahun@setahun sekali.
kebaikan banyak diperolehi sekiranya kita ada dengan proses pembayaran yang mudah
Berminat boleh hubungi saya di talian 019-5735032
Diarisurirumahtangga
HayatiAbdMohid




No comments:

Post a Comment