Monday, May 2, 2016

Manfaat Mempelajari Asas Blog dan Penulisan

Manfaat Mempelajari Asas Blog dan Penulisan

Teks : hayatiabdmohid

Assalamualaikum semua..ucapan terima kasih kepada Puan Masayu Ahmad atas bimbingan puan dalam membantu saya menjayakan blog saya sendiri. Banyak teknik saya telah pelajari dalam tutorial Asas Blog dan Penulisan ini antaranya :-

1 - Mulanya saya telah mempelajari cara untuk wujudkan blog sendiri

2- Cara mengenali dunia blogger serta menerokai cara untuk menggunakan icon yang ada di dalam blogger seperti kemaskini post, label, copy link ke dalam facebook dan lain-lain lagi.

3- Konsisten dalam penulisan telah membuatkan saya mempunyai jadual yang baik walaupun pelbagai kerja rumah perlu diselesaikan.

4- Saya telah memperlajari cara menghasilkan penulisan semula setelah sekian lama ditinggalkan sejak tamatnya dunia persekolahan.

5-Banyak sahabat positif yang saya kenali melalui blogger mereka sendiri walaupun hanya berkenalan melalui alam maya sahaja.

6-Disini saya dapat mengenal erti kesabaran kerana dengan tiada asal-usul dunia IT sedikit sebanyak belajar melalui online membuatkan saya untuk menerokai dunia menghasilkan blogger yang baik.


No comments:

Post a Comment